tersentuh...

aku kan kalau tgk pakcik2 ke makcik2 ke dok tepi kaki lima jual itu ini...pstu melangut pandang kiri kanan smbil mengharapkan customer dtg membeli...tapi hampa je...pstu dok usaha2 lagi dok pelawa org kiri kanan singgah...melangut hampa lagi...aku rse sgt2 kesian n tak sampai ati...

tadi aku g singgah bank jap..pstu selesai urusan aku masuk terus dlm kete n dok perati je pakcik ni...seingat aku, aku penah beli kopok2 die ni..mmg sedap...tpi...aku sgt2 tertanya2...mcm mana dunia die dari sisi yang berbeza...mksud aku disebalik die jual kopok kat kaki lima ni...mcm mane agknye kehidupan sebenar die..
sape isteri die...anak2 die...n kenapa agaknyer di usianya skrg..yang pada aku dh tak patot keje...die masih menjual kopok lagi...

klau la aku ni reporter...mmg aku terjah pakcik nih...pstu selami kehidupannya...entah2 pakcik ni jutawan tak ye...ye la...dh lame tau die niaga kopok ni....




nota tapak kaki: hari tu aku mkn kat area ofis,pstu nmpk la uncle yg jaga parking kat opis aku tu mkn...aku terpandang uncle tu mkn, aku terus rse kesian sgt2...smpi aku nk suap pun aku berhenti....dulu mse mule2 aku parking kt opis aku tu, aku tak perasan yang tgn uncle ni mcm cacat...aku perasan mse die tolak salah 1 kete yg blok kete aku...aku tgkkkk je die tolak...terdetik mcm2 perasaan....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 respons: