perihal babysitter ku iteww...

hari penuh emosi...(tag line tak hengat)

hhuurrrmm...maybe ade sesetengoh mummy2 outthere yg agk menghadapi mslh sket dgn babysitter kot..mcm aku la kan...bru2 ni, my bbysitter ni whom aku pgil die k.siti..gtau..mulai bln ni smpi bln 9 die akan kerap cuti disebabkan mslh sakit tulang pinggul n tulang belakang die..so, die kne wt fisioterapi (gerunnyer dgr kan) and follow up kt spital..plus more die kerap pesan jgn blk lmbt..bnde first yg trus come cross my mind is..alamak...cmno neh..

ekceli, ni bkn mslh bsr (pd dasarnye) since aku pun leh la blk tak lewat2 sgt kan..tpi statement die tu..paling lewat kul 7..(???)..aku amat menghargai jasa baik die yg jaga anak aku tu..lme dh weh..si khayra tu dh 2 thn 7 bln..yg rayyan dh setahun 3 bln..n plus aku kesian kt die nk jga ank die lgi..anak2 jiran tetangga lain..5 org die jga sorang tau..aku yg dua ni pun asyik jdi tarzan jork tau..

bincang2 dgn lakiku itew...timbul la beberapa solutions kan...

1) anta kiddo ke kg lakiku (aku pun brt nk lps..n laki aku pun brt..yg tak thn leh lak die wt statement serupe gini = 'kt kg. byk nyamuk'..hihi...aku tak mrh n tak ejek la bile die kte gitu..die sbnrnyer ade 1 perasaan halus yg hnya aku je leh hidu...iaitu..die kalau boleh tak nk la berpisah ngan ank2 die kan..sbb prnh bgi mak die jga..tak smpi sebulan kitorg dh gegas blk kg amik khayra..bkn die jer..tiap kali laki aku tepon mak mertua ku kan msti aku tkde..n kalau boleh aku mmg tk nk dgr pun suare khayra mse tu..bile blk keje laki aku cite2 psl khayra kat kg..aku leh bergenang air mate seh..rupenyer perasaan rindu tu mmg halus lagi seni..bile miss khayra tu ade. memasing pakat nk gado je ngan die..

2) get a maid..bnde ni dh lme plan..asyik plan tgl plan sajork..sbb aku kalu buleh la kan..tk nk la ade org luar dlm umah aku..ntah..aku rse sgt2 tak privasi bile mase ku bersama family diterjah oleh si maid ni..mcm la dorg kesah sgt ngan hal aku kan...ngeee...ade ku kesah???tpi nk cri wet beriban tu yg tk thn beb..tiap2 thun dgr cite kne renew segala dodol pasport segala..(btul ke?)pstu dibuatnyer die dera ank aku cmner???..lagi statement berbaur sgt2 negatif dri aku..mcm la dh tkde org baek kt donia fana ini..positif site nyer..disamping anak2 dijaga dlm rumah aku..rumah aku yg pun die leh kemas gak kan..sdp mata memandang...jgn pulak laki aku yg sdp mata mandang ke die (maid) tu je..issshhh...tgk..another negative thought..**cett..kang die bwk lari ank2 aku...another negative thought...die tak bgi ank2 aku mkn..die mls ke..die tgal anak2 aku mcm tu je kat umah...aaaaarrrrggggghhh....!!!!another negative thought...tulun..tulun...

3) register taska darul hanan milik MAIWP..yg ni aku yg bgi pendapat..amacam...sorg rm150 jer..dua org bru 300..skrg kne bayo kt pengasuh rm400..aku dh leh jimat rm100 yang mane cukup la tuk berfoya2..(apakah...????)yg pasti ank aku leh minggle around n bljr smthing..bkn tk de input lgsung kat pengasuh skrg..ade...khayra dh leh bce doa mkn full pe weh..amat teruja (sengih beso)ble lunch time khayra yg bce doa..(bkn papa ke patutnyer...ngeh..ngeh..ngeh..jgn marh abang..gurau jerk..)taska ni terletak di msjid wilayah..agak tak berjarak sgt la ngan opis aku yg kt jln ipoh neh..lgi menarik..yg jga bdk2 ni nnti adalah dikalangan staf maiwp sndiri..so..if jdi pape kat ank aku..siap akan ku jotos cukup2..heheheh...ade berani ke aku nk jotos org neh..??silap2 haku yg kne jotos..kahkahkah..

cmno nk buek nih ye...aku ckp meh la aku yg benti keje..hahaha..dasar pembunuh mse depan la aku nih..tpi tkpe..akan aku searh info kat staf maiwp yg anta anak ke situ...pengasuh..pengasuh..kalau laki aku kne g site jauh2..cmno la aku nk buat ek..aku kne upgrade lesen aku ni dri lesen L ke lesen P..ni lg 1 hal..kalu korg nk tau..lesen L tu dh 2 ke 3 kali renew..tpi aku yg tak pegi2..budjet ala2 aku ni No. #1 lady in Malaysia...feeling ala2 aku la carier woman yg dh menang international award..padahal dlm hati aku ade mcm itu batu besar dalam duduk..budus btul la..

semoga Allah memberi petunjuk dan jalan penyelesaian...Aminn..

p/s : mcm despredo je kan...huhu...tak psal2 jdi title blog aku..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 respons: